.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
16 اکتبر و 25 مهرماه روز جهانی غذا
حسن حسين نژاد /رئيس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران


بسمه تعالی

افزايش جمعيت جهان و رشد روزافزون نياز غذايی و تغيير الگوی مصرف بويژه در کشورهای توسعه يافته و در حال توسعه و از طرفی پديده های مخرب طبيعی از جمله اِلنينو و نانينو و در پی آن بروز خشکساليهای پی در پی و سرمازدگيهای شديد معضلات و مشکلات فراوانی را در پيش روی برنامه ريزان و توليدکنندگان غذا قرار داده است، اين مشکل برای جوامع در حال توسعه و فقير به ميزان جدی تری خود را نمايان ساخته است تا جائی که در بسياری از اين کشورها اين معضل به بحران تبديل شده است.
ديدن چهره هايی که از فقر غذايی جز استخوان و پوستی از آنان باقی نمانده است، روح و جان و دل هر انسان دارای وجدان را به سختی می فشارد و می آزارد و اين در صورتی است که در تعدادی از کشورهای توسعه يافته انسانهايی را می توان يافت که از پرخوری دچار انواع بيماريها و مشکلات جسمی از جمله چاقی، ديابت، انواع سرطانها و ... می گردند که هزينه های هنگفتی را خرج درمان بيماريهای خود می نمايند و اين در حالي ا ست که می توان از پول درمان اين عده تعداد زيادی را از گرسنگی نجات داد، همچنين در اين کشورها نيز اثرات ناشی از فقر غذايی بسياری از مردم را رنج می دهد.
وجود قريب به يک ميليارد انسان گرسنه بی ترديد ناشی از سياستهای نادرست کشورهای استعمارگريست، که با ابزار کنترل بازار توليدات کشاورزی، امنيت غذايی جهان را مورد تهديد قرار
می دهند و با هدف سيطره بر منابع جهان بويژه کشورهای در حال توسعه و فقير به دنبال مطامع شيطانی خود می باشند، معضلاتی همچون کاهش شديد آب قابل دسترسی، تغييرات آب و هوايی، آلودگي های زيست محيطی، طرحهای توسعه ای و ايجاد جنگهای مخرب و جايگزينی سوخت فسيلی از محصولات کشاورزی، از عوامل مهمی است که توليد غذا را تحت تأثير خود قرار داده، بنابراين اهميت، سازمان خوار بار جهانی (FAO) از سال 1945 روز شانزدهم اکتبر هر سال را به نام «روز جهانی غذا» نامگذاری نموده است تا تذکری به تمامی ساکنان اين کره خاکی باشد که به شريان اصلی حيات خود توجه بيشتری داشته باشند و برای آن اهميت بيشتری قائل شوند. بی ترديد در آينده نه چندان دور مناقشات منطقه ای و محلی در بسياری از نقاط دنيا برای غذا و آب، (گندم و برنج و ...) خواهد بود. غذا و امنيت غذايی برای همه ما به اندازه ای مهم می باشد که ما را بر آن خواهد داشت تا همگی احساس وظيفه نموده و در جهت افزايش کمی و کيفی توليدات غذايی و فرآوری آن هر کدام نقشی را ايفاء نمائيم، البته در کشور ما تحولات شگرفی در زمينه توليدات محصولات کشاورزی و غذايی بعد از انقلاب اسلامی حادث شده است و هم اکنون بيش از 100 ميليون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور ما توليد می گردد که نسبت به توليد 23 ميليون تنی قبل از انقلاب، افزايش شگرفی را نشان می دهد و اين در حالی است که شرايط اقليمی، جغرافيايی، وجود منابع فراوان و نيروی انسانی مستعد، قابليت افزايش بيش از پيش اين ميزان توليد را نويد می دهد. البته در اين مسير مشکلات فراوانی را در پيش رو داريم که با همت جمعی می توان بر آنان فائق شد.
«بيائيم همه مان همت کنيم تا در دنيا هيچ انسانی گرسنه سر بر بالين نگزارد»، به اميد آن روز و با توکل به خداوند بزرگ روزی دهنده بی منت. انشاء ا... .

تهيه و تنظيم : حسن حسين نژاد
رئيس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.864 seconds.